Menu

מבזק מס – מחלקת גילוי מרצון – האדמה בוערת ודסק חדש במשרדינו להכנת דוחות אמריקאיים

מבזק מס – מחלקת גילוי מרצון (“האדמה בוערת”) ודסק חדש במשרדינו להכנת דוחות אמריקאים

בהמשך לפרסומים היום יומיים בקשר עם ישראלים המחזיקים חשבון בחו”ל (U.B.S, HSBC וכו’), הרינו להזכירכם כי בתאריך 7 בספטמבר, 2014 פרסמה רשות המיסים הוראת שעה על בקשות לגילוי מרצון ונוהל גילוי מרצון- המחלקה במשרדינו הינה בעלת ניסיון רב ומקנה בין היתר חיסיון (עו”ד- לקוח) ועומדת לרשותכם בכל עת – במס’ טלפון:
073-2443301.

תוקף הוראת השעה הינו לשנה, עד 6 בספטמבר, 2015 ואילו תוקף הנוהל הינו עד ליום 31 בדצמבר, 2016.

הנוהל מאשר חסינות מהליך פלילי כפוף לקריטריונים שנקבעו.

1) גילוי מרצון:

א. תנאים יסודיים להליך גילוי מרצון

הגילוי מרצון מקורו בפנייה כנה, ולא נעשה בעקבות חקירה או בדיקה, המתבצעת על ידי רשות המסים ו/או רשות שלטונית אחרת, כגון: משטרת ישראל, רשות ניירות ערך, הרשות להלבנת הון, הרשות להגבלים עסקיים, מבקר המדינה, הכנ”ר או בית משפט וכדומה.

אין מידע קודם בידי רשות המסים או בידי רשות שלטונית אחרת, הקשור לגילוי מרצון, לרבות חקירה ומידע בתיקי חברות קשורות או שותף. במשרדי רשות המסים לא הוחל בבדיקה במישור האזרחי של התיקים, הקשורים לנישומים ו/או לתאגידים ו/או לשותפים, שיש להם נגיעה לגילוי מרצון.

אם פורסם מידע באמצעי התקשורת, יחשב כאילו המידע מצוי בידי רשות המסים.

המידע לא נכלל בכתב תביעה, כתב הגנה, כתב אישום בהליך אזרחי או הליך פלילי בבית משפט או בבית דין בישראל.
במקרים חריגים (כגון מחלות קשות), יתאפשר הגילוי מרצון גם כשלא מתקיימים התנאים היסודיים.

ב. הוראת השעה מאפשרת גם הגשת בקשה אנונימית, ובנוסף מאפשרת הגשת בקשה במסלול מקוצרשאינו אנונימי, לגבי טיפול בבקשות בסכומים שאינם גבוהים (סך ההון אינו עולה על 2 מליון ₪ וההכנסה החייבת ממנו אינה עולה על 0.5 מליון ₪). בקשה אנונימית תכלול את כל המידע הרלוונטי לרבות שנות המס הרלוונטיות, מקור ההכנסה, מקור ההון, פירוט סכום ההכנסה שהושמטה ואומדן המס לתשלום בצירוף כל המסמכים הרלוונטיים. לאחר אישור עקרוני של הבקשה, יהיה צורך לחשוף את שמו של המבקש ובכפוף לבחינה נוספת אם אין מידע קודם/בדיקה על המבקש ברשות המיסים, הבקשה תאושר.

2) דסק אמריקאי חדש להכנת דוחות אמריקאים.

הננו שמחים לבשר על הקמת מחלקה בניהולה של רו”ח תמי לב שהיא גם אזרחית אמריקאית אשר תנהל את הדסק ותסייע בהכנת הדוחות הנדרשים מאזרחים ישראלים ואמריקאים להגשת דוחות בארה”ב.

כל לקוח שעליו להגיש גם דוח בארה”ב מכל סיבה שהיא (אזרח ישראלי שמשקיע בארה”ב וכמובן אזרח אמריקאי) מוזמן לפנות למשרדנו – 073-2443301.

בכבוד רב,

קנובל בלצר ושות’

רואי חשבון

בנייה וקידום אתרים - S.M Design